sobota, 23 sierpnia 2014

Czujniki parkowania

Od pierwszego dnia użytkowania Vehicrossa miałem w planach założenie tylnych czujników parkowania. Powód dość prozaiczny - podczas cofania nic nie widać :)

Często żartuję, że tylne lusterko służy mi tylko i wyłącznie do obserwacji zachowania córek siedzących na tylnej kanapie. Do niczego więcej. Mało tego. Tylna szyba nie ma nawet wycieraczki.

Wracając do czujników... Jakoś tak wyszło, że ich nie założyłem, ciągle odkładałem ten moment aż pewnego dnia podczas wakacji w Łebie coś zaczęło piszczeć. Cofałem na parkingu, miałem blisko inny pojazd i nagle pisk. Hm... Toż to czujniki!

Podjechałem do przodu, "alarm" się skończył, znów cofam i znów pisk. Wysiadłem z samochodu i widzę, że jesteśmy tak 30 cm od przeszkody. Tak więc czujniki są. Oto jeden z nich (są dwa):


Czy montowane seryjnie? Wygląda na to, że nie. Zdjęcia innych egzemplarzy, które odnalazłem w internecie pokazują, że w tym miejscu nic nie było. Oryginalna instrukcja obsługi też milczy w tym temacie. Pewnie poprzedni właściciel je zamontował podczas renowacji samochodu.

A ja mam jedną pozycję - na mojej liście udoskonaleń Vehicrossa - mniej.

1 komentarz:

  1. Wszystkie egzemplarze wersji JDM, posiadają kamerę cofania umieszczoną nad tablicą rejestracyjną. Kamerka znajduje się za plastikową osłoną która otwiera się niczym powieka oka gdy załączasz wsteczny bieg. Kamerka czarno biała, skierowana lekko w dół o bardzo szerokim kącie widzenia. Radio w powdójnej kieszeni Double DIN z ekranem przechodzi automatycznie w tryb obrazu cofania. W bagażniku umieszczano również system GPS, z anteną na dachu. A to wszystko w standardzie już w 1997 roku.

    OdpowiedzUsuń