wtorek, 30 grudnia 2014

A jednak zimówki

Kiedy w lipcu kupowałem letnie opony do VX-a (Kumho w oryginalnym rozmiarze 245/60 R18) zakładałem, że zimą zobaczę, jak będą się zachowywały na śniegu i ew. dokupię zimowy komplet. Zima przyszła i...

Kilka dni temu jechałem po ośnieżonej bocznej drodze. Próbowałem nagłych hamowań i przyspieszeń. Nie było dobrze, ale jakoś panowałem nad samochodem. W końcu postanowiłem dać w palnik (a w końcu pod maską jest ponad 200 koni). No i zobaczyłem tył samochodu z... przodu :) Obróciło mnie dwukrotnie, aż w końcu odzyskałem panowanie nad autem (powtarzam, że to było na zupełnie pustej drodze bocznej). TOD (czyli napęd 4x4) nawet nie zdążył zareagować. Nie miał szans. No cóż, to przesądziło o zakupie zimówek. Nie będę ryzykował, że nagle znajdę się na przeciwległym pasie i spowoduję wypadek.

Rzuciłem się więc do poszukiwań. Przez moment przeszedł mi przez głowę pomysł zakupu opony typowo terenowej AT (All-terain). Poczytałem i zrezygnowałem. O ile ze śniegiem jeszcze sobie poradzi, to z zamarzającą na asfalcie mazią błotną już absolutnie nie. Znów miałbym łyżwy zamiast opon. Praktycznie byłaby to zamiana siekierki na kijek. Optymalnym wyborem byłyby dla mnie trzy komplety: letnie, zimowe i terenowe. Ale pewnie do tego nie dojdzie.

Ostatecznie padło na opony średniej klasy - Uniroyal MS Plus 77. Wybrałem rozmiar ciutkę mniejszy (235/60 R18), bo w oryginalnym nie było za bardzo wyboru.


Uniroyal (założony w Belgii) należy do największej grupy oponiarskiej świata - Continental. I zajmuje w tej grupie czołowe miejsce. Rok temu kupiłem po raz pierwszy Uniroyale (letnie) do naszego drugiego samochodu (Nissana Micry) i okazało się, że to bardzo fajna oponka. Oby tak było z zimówkami do Isuzu. Dam znać, jak tylko znajdą się na kołach - w Sylwestra.

2 komentarze:

  1. Mój VX stoi teraz na Yokohama GEOLANDAR I/T G071 265/70R16 112 T

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajna opona, ale niedostępna w rozmiarze 245/60 R18. Ostatecznie będę miał jednak nie Uniroyale, a Pirelli Ice&Snow. Skąd taka zmiana, napiszę za kilka dni. Jak już w końcu opony będą na moich kołach. PS: a gdzie jest Twój VX? W Polsce? Napisz coś więcej. Możesz na priv: m.bobakowski@gmail.com.

      Usuń